Úkoly na úseku krizového řízení
Obecní úřad obce s rozšířenou působností při výkonu státní správy zajišťuje připravenost správního obvodu Liberec na mimořádné na mimořádné události, provádění záchranných a likvidačních prací a ochranu obyvatelstva a to zejména :
- organizuje přípravu na mimořádné události;
- podílí se na provádění záchranných a likvidačních prací s integrovaným záchranným systémem;
- zajišťuje varování, evakuaci a ukrytí osob před hrozícím nebezpečím;
- hospodaří s majetkem civilní ochrany;
- poskytuje Hasičskému záchrannému sboru Libereckého kraje podklady a informace potřebné ke zpracování havarijního plánu kraje
nebo vnějšího havarijního plánu; - podílí se na zajištění nouzového přežití obyvatel obce;
- seznamuje právnické a fyzické osoby v obci s charakterem možného ohrožení a připravenými záchrannými a likvidačními pracemi a
ochranou obyvatelstva; za tímto účelem organizuje jejich školení;
Starosta obce s rozšířenou působností :
- koordinuje záchranné a likvidační práce při řešení mimořádné události vzniklé ve správním obvodu Liberec, pokud jej velitel zásahu o koordinaci požádal. Pro koordinaci záchranných a likvidačních prácí může starosta obce s rozšířenou působností použít Krizový štáb Statutárního města Liberec při koordinaci záchranných a likvidačních prací je povinen předávat Ministerstvu vnitra ČR zprávy o jejich průběhu prostřednictvím operačního informačního střediska integrovaného záchranného systému Liberec;
- je oprávněn vyzvat právnické a fyzické osoby k poskytnutí osobní nebo věcné pomoci;
Viz § 12, 13, 14 a 15 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů.